Gezondheid

5 tips voor een beter leven

Wijkverpleging Den haag

 

 

 

 

Als u een vriend of familie heeft om wie u zich echt zorgen maakt, kunnen zij u niet bezoeken in uw thuisverzorgingsinstelling. In sommige gevallen moet u ‘s nachts op bezoek bij familie letten die erg ziek is en extra zorg nodig heeft. In andere gevallen moet u misschien voor een patiënt zorgen die erg ziek is en doodsoorzaak. In dat geval kan uw familie niet op bezoek komen en bent u alleen thuis gedurende de laatste twee tot drie dagen van hun leven.

Dit kan erg frustrerend zijn en je verdient het niet om verdriet, pijn of wanhoop te voelen als je alles bent wat je hebt. De patiënt voor de laatste keer inslapen is echt hartverscheurend. Ik wil graag wat tips met je delen om je te helpen je zieke dierbare te koesteren en dicht bij je te houden:

1. Hou ze dichtbij.

Soms wordt u toegewezen aan een eenheid waar er andere bewoners op de verdieping boven u zijn. Als je het erg druk hebt en je gaat op je laatste dag naar huis om de trap, de lift, de parkeerplaats, de keuken of het toilet te verzorgen, denk je misschien niet zo aan de bewoners als je je naar de trap haast. Dus als je naast een bewoner staat die normaal van streek zou zijn om jou in dezelfde kamer te zien, wees dan aardig tegen hem. Je bent er om voor hun basisbehoeften te zorgen en het verzorgen van hun persoonlijke hygiëne is ook een deel van je plicht tegenover de bewoners terwijl je probeert je plichten te vervullen.

2. Zoek troost.

Als u thuis voor een patiënt zorgt, gaat er niets boven die vertrouwde troostende aanwezigheid. Dus als u zich opmaakt om te verhuizen en op huizenjacht te gaan, vraag en krijg hulp van een van de professionals in persoonlijke verzorging van uw personeel. Dit zijn uw vrienden en familieleden waar u een vaste relatie mee heeft en het is tijd om hen u te laten helpen met uw dagelijkse taken.

3. Werk rond uw schema.

Zorg dat u in uw agenda past. De meeste gezondheidswerkers raden aan om aan het begin van de dag uw zorgverlener te bellen om te zien wanneer u gezien kunt worden. “Tussen 11 uur en 13 uur is meestal genoeg.” Dus als het kan, zoek dan die vroege ochtendzorg op.

4. profielen, foto’s.

Als u bezorgd bent over de profielfoto van een personeelslid, vraag het dan. Als het om een nieuw personeelslid gaat, kan het natuurlijk zijn dat u zich niet op uw gemak voelt om dat te vragen. Vraag dus om personeelsfoto’s voordat u tot aankoop overgaat. Of kijk in de plaatselijke krant.

5. ongeopende klacht.

U zult willen vragen waarom de verpleegkundige een probleem heeft met uw dierbare. Het is gemakkelijk om er gemakkelijk vanaf te komen als uw cliënt een directe klacht indient over een bepaald aspect van het wijkverplegend personeel; maar, baliemedewerkers hebben het recht om gehoord te worden. Dus graaf naar bewijs van klachten of negatieve recensies.

Natuurlijk zullen deze 5 tips u helpen een betere ervaring te creëren wanneer u thuis voor een dierbare zorgt. Onthoud dat geen twee senioren hetzelfde zijn, dus wat u doet, en hoe u het doet, zal allemaal verschillen.